Tips voor een snelle schadeafwikkeling

Tips voor een snelle schadeafwikkeling

Met jouw verzekeringspakket bij NH1816 ben jij goed verzekerd tegen schade. Een schade is altijd vervelend, ook al ben je goed verzekerd. Uiteraard staan wij voor jou klaar als je schade hebt en proberen wij jouw schade zo snel en eenvoudig mogelijk af te wikkelen. Wil jij weten wat je zelf kunt doen om de afwikkeling te bespoedigen? Lees dan even verder.

Aankoopbewijzen bewaren
Bij schade aan jouw inboedel is het belangrijk om aankoopbewijzen bewaard te hebben. Hiermee kunnen wij aantonen welk product er beschadigd is, wat de aanschafprijs was en of er gezien de ouderdom afschrijving moet worden toegepast. Ons advies is dan ook om alle aankoopbewijzen van producten duurder dan € 100,- te bewaren. Het liefst digitaal. Maak bijvoorbeeld een foto van de bon met jouw mobiele telefoon en bewaar deze op jouw telefoon, pc of in de cloud. Hierdoor is de kans veel kleiner dat een bon zoek raakt of wordt weggegooid na verloop van tijd. Maak ook foto’s van elke ruimte in jouw woning, liefst vanuit meerdere hoeken. Dit helpt enorm bij bijvoorbeeld een brandschade. Wij kunnen dan bij NH1816 beter voor jou aantonen hoe jouw woning was ingericht en welke spullen verloren zijn gegaan.

Foto’s maken van de schade
Bijna iedereen heeft een mobiele telefoon met camera tot zijn of haar beschikking, jij waarschijnlijk ook. Het is dus eenvoudig om de schade vast te leggen op foto. Doe dit zo spoedig mogelijk na de schade en het liefst vanuit meerdere hoeken zodat het totaalplaatje duidelijk is. Met goede foto’s gaat de schadeafwikkeling een stuk sneller.

Autoschade, vul het schadeformulier volledig in
Bij veel schades hoeft tegenwoordig geen schadeformulier meer te worden ingevuld. Bij een autoschade is dit wel altijd noodzakelijk. Onze tip: vul deze zo spoedig mogelijk na de schade in. Belangrijk hierbij is dat de situatie helder is zodat wij en de verzekeraar aan de hand van het schadeformulier kunnen zien wat er is gebeurd en wie er aansprakelijk is. Vul ook altijd de toelichting in en onderteken het formulier. Is er sprake van een tegenpartij zorg er dan voor dat ook de tegenpartij zijn deel ingevuld heeft en heeft ondertekend. Op jouw exemplaar van het formulier dient ook de achterzijde te worden ingevuld. De tegenpartij vult op zijn formulier de achterzijde in. Weet je niet direct alle gegevens te vinden over jouw polis en verzekeraar? Bekijk dit dan via de app of vul dit deel later in. Vul altijd wel direct de situatieschets in zodat vastligt hoe de schade is ontstaan. Dit voorkomt later eventuele problemen met de aansprakelijkheid.

Eenvoudig schades melden
Je kunt ons tijdens kantooruren bellen in geval van schade. Vaak zullen wij vragen om ons even een korte mail te sturen met daarin wat er is gebeurd, wanneer het is gebeurd en wat de geschatte schade is. Via de app kun je ook eenvoudig een schade melden. Afhankelijk van het soort schade mogen wij jouw schadebedrag namens de verzekeraar aan jou uitkeren. Lever je dus alles goed aan dan kan jouw schade binnen enkele werkdagen uitbetaald zijn. Heb je een schade waarbij direct noodhulp moet worden ingeroepen? Bel dan het noodnummer van de verzekeraar. Dit nummer is 24 uur per dag bereikbaar. Het telefoonnummer staat in de app of je kunt deze vinden via een zoekmachine (zoek op “NH1816 contact”.

Wil je meer weten over onze schadeafwikkeling? Neem dan contact met ons op:

0515-335142
info@bergmanpostma.nl

Wij horen graag van jou!